Марія Лісовська, «Баядера Груп» - про особливості SMM для алкогольних брендів

  1. - Для початку розкажіть трохи про себе і про те, чим займаєтеся зараз
  2. - Вважається, що більшість соцмереж недолюблюють алкобренди ( «ВКонтакте», приміром, не розміщує рекламу...
  3. - Які інструменти (онлайн-сервіси, платформи, програми) використовуєте в своїй роботі?
  4. - В першу чергу, завжди цікаві кейси: які цікаві digital-кампанії для українського ринку були в цьому році?
  5. - Що з Вашого досвіду найбільш складно в просуванні в соціальних мережах? Яких «граблів» варто уникати?
  6. - Поділіться своїми прогнозами: чого очікувати інтернет-користувачам в наступному році від FCMG-брендів?
  7. - Наостанок - ваші побажання нашим читачам у Новому році

Здавалося б, у наш час, коли молоді і активні користувачі прикупили собі фітнес-трекер, скачали додаток для бігу і виклали обов'язкове Селфі зі спортзалу або хоча б з овочевим смузі , Алкогольні бренди пішли в глибоке підпілля і проводять рекламні кампанії хіба що в телеефірі. Але якщо такі бренди все-таки просувають в соціальних мережах, значить, це комусь потрібно?

Наш сьогоднішній співрозмовник - Марія Лісовська, інтернет-маркетолог, що спеціалізується на SMM для алкогольних брендів. Ми дізналися, чи складно рекламувати сучасний споживач міцні напої і які маркетингові інструменти краще використовувати:

- Для початку розкажіть трохи про себе і про те, чим займаєтеся зараз

В інтернет-маркетингу я вже більше 5 років, з них 2 працюю в «Баядере Груп» з брендами Jagermeister, Riga Black Balsam, Jose Cuervo, Xenta Absenta, Bushmills і Metaxa. Веду сторінки цих брендів в Facebook, займаюся побудовою стратегії для Діджитал, а також медиапланированием. Іноді залучаємо Діджитал-агентства для запуску масштабних рекламних кампаній, але в основному займаюся цим самостійно.

- Вважається, що більшість соцмереж недолюблюють алкобренди ( «ВКонтакте», приміром, не розміщує рекламу алкоголю і тютюну). Як вирішуєте цю проблему?

З цим нам простіше, так як є міжнародні гайдлайни для наших брендів, де передбачена основна соціальна мережа - Facebook. А вона, як ми знаємо, любить все бренди, особливо, якщо у них є бюджети на рекламу. Мені здається, що з алкобрендамі можна працювати в будь-який соцмережі, просто дотримуючись правил.

- Які інструменти (онлайн-сервіси, платформи, програми) використовуєте в своїй роботі?

Так як цільове місце моєї роботи - Facebook, я користуюся основними функціями від цієї мережі, Менеджером реклами, додатковими сайтами, які можуть надати трохи більше інформації, ніж сам FB, наприклад, активно використовую Socialbakers. Було б, звичайно, краще, якби Facebook запровадила більше показників для аналізу ефективності. Для інтересу склала іспити за AdWords і отримала сертифікат спеціаліста.

- В першу чергу, завжди цікаві кейси: які цікаві digital-кампанії для українського ринку були в цьому році?

Дуже багатьох сил коштувало вивести Riga Black Balsam на новий рівень сприйняття у людей. Мало хто знає, що існує класичний і смородиновий Riga Black, ми робили акцент, як в інтернеті, так і поза, на коктейлі. Проведено безліч акцій, вечірок. За традицією Riga Black вже рік є спонсором «Ночі Кінопрем'єр» в Києві. Ми самі в Києві зробили старт зміни позиціонування для цього бренду в онлайн, після чого наші ідеї стали підхоплювати і в Латвії, і в інших країнах. Ми поміняли стиль спілкування з передплатниками, створили нові віжуалом. Звичайно, тут ще величезне поле для роботи, але вже стало трохи легше. Стало менше відгуків «а я пам'ятаю цей бальзам з часів ...» і більше «давайте рецепти коктейлів».

Дуже здорово працювати з Jagermeister і масштабними рекламним кампаніями для всього інтернету в Україні. Ми зараз запустили інтерактивне додаток, мета якого стріляти сніжками в шоти і заморожувати їх. Ідея проста: меседж для бренду «Jagermeister п'ється крижаним» і проводиться паралель з «полюванням на враження». Звичайно, передбачені круті призи для найуспішніших гравців. Ми отримали за перший тиждень більше 700 учасників, хоча планували отримати таку цифру тільки в кінці другого тижня після запуску.

Відмінним і мега цікавим досвідом виявився річний проект з текілою Jose Cuervo. Мене відправили у відрядження до Мексики на виробництво текіли і ми зробили репортаж в стилі «live» на нашій сторінці Jose Cuervo. Круто, що всі бренди, якими я займаюся особливі. У кожного своя унікальна історія, унікальна рецептура і різні ситуації для споживання. Це однозначно цікава робота і досвід.

- Що з Вашого досвіду найбільш складно в просуванні в соціальних мережах? Яких «граблів» варто уникати?

Основні «граблі», які трапляються мені частенько - це «прізоловов». Дуже важко боротися з такими користувачами. Їх багато, вони скрізь, у них свої спільноти, вони стали активніше і набагато більше розбираються в функціональних Facebook, ніж звичайні користувачі, які практично не беруть участь в будь-яких конкурсах. Складно шукати справжніх фанатів бренду, тих самих і «єдиних», серед величезного натовпу любителів всіх брендів, а особливо, подарунків від цих самих брендів.

Зараз стало набагато складніше змусити користувача, який чітко підходить під твою цільову аудиторію, вчинити будь-яку дію. Люди втрачають віру, коли бачать кілька сотень або тисяч учасників. Якщо це фото-конкурс, то зазвичай люди не хочуть показувати якусь частину свого особистого життя для бренду. Дуже чітко пам'ятаю фото-конкурс від одного пивного бренду, де брали участь просто сімейства прізоловов, включаючи дідусів і бабусь. Звичайно, коли ми розігруємо квитки на наші заходи, то учасниками стають ті люди, які хочуть і можуть прийти.

- Поділіться своїми прогнозами: чого очікувати інтернет-користувачам в наступному році від FCMG-брендів?

Для FCMG-брендів важливо розуміти, що завжди онлайн і офлайн повинен збігатися в позиціонуванні і поведінці. Мені здається, що стане більше інтерактиву, як в мережі, так і офлайн. Як тільки до нас дійде впровадження кнопок-альтернатив стандартному «Like» від Facebook з емоційним забарвленням, то потрібно буде трохи попрацювати саме в цьому напрямку.

- Наостанок - ваші побажання нашим читачам у Новому році

Бажаю, щоб ваші «лайки» збігалися з вашими можливостями.

В першу чергу, завжди цікаві кейси: які цікаві digital-кампанії для українського ринку були в цьому році?
Що з Вашого досвіду найбільш складно в просуванні в соціальних мережах?
Яких «граблів» варто уникати?
Поділіться своїми прогнозами: чого очікувати інтернет-користувачам в наступному році від FCMG-брендів?
Але якщо такі бренди все-таки просувають в соціальних мережах, значить, це комусь потрібно?
Як вирішуєте цю проблему?
Які інструменти (онлайн-сервіси, платформи, програми) використовуєте в своїй роботі?
В першу чергу, завжди цікаві кейси: які цікаві digital-кампанії для українського ринку були в цьому році?
Що з Вашого досвіду найбільш складно в просуванні в соціальних мережах?
Яких «граблів» варто уникати?